2 Temmuz 2008 Çarşamba

Meslekler

Birincil meslekler şunlardır:

Minining
Azeroth’un taşı toprağı altındır diyenler madenci olmalı. Benim gözümde iki sağlam meslekten biri. Maden öbekleri dağ-tepe-tümsek eteklerinde bulunur genelde. Bir kazma varsa çantanızda-madenciyseniz kazın bunları. Sonra bir ocağın yanında eritip BAR-Külçe yapın yada ORE-cevher olarak AH’da satın. Her daim kazandıran bir meslektir. Zaman yatırmanız gerekir ama az çok geliri garantitdir. Level arttıkça kazanç artar. Şu and Level 70 madenci adam ile level 40 bölgelerde gezip bir saat içinde 150/250 gold yapmak mümkün. Sadece koşturup maden nodelarını bulacaksınız ve kazıp müzayedeye koyacaksısın. 20 tane Mithril Bar 28/38 gold arası müşteri bulabilir. Thorium hemen hemen aynı fiyat. Maden öbeklerinden bazen mücevherler de çıkar ki bunların bazıları 1 bazıları 10 bara bedel değerdedir.

Skinning
Deri yüzücü.. Öldürdüğünüz hayvanın derisini yüzüp satmak da her zaman para eder. Benim elimde patlayan deri olmadı. Zamanla nerelerden kolay deri bulunacağını zaten öğreniyorsunuz.Nagran Safari Questlerinde etrafta diğerlerinin öldürdüğü bir sürü hazır ceset ouyor. Kendiniz öldürseniz bile hala harcanan emeğe değer. Deriyi leatherworkerler, blacksmithler, engineerler de kullanır. Alıcı potansiyeli hep var.

Tailoring
Terzi. Terzilik daha ziyade Cloth armor giyen (kumaş zırh) Warlock-mage-priest mesleğidir. Çünkü terzilerin diktiği bazı eşyalar Zindan ganimetlerine eşdeğer yada daha iyi olabiliyor.
Ben terziliği para kazanmak için almadım hiçbir zaman. Hep bu kendindikkendingiy olayı yüzünden level 70 olunca parayı basıp geliştirdim. İyi de oldu. Ama bu benim şeçimim. Renkler ve zevkler… Level 70 epic terzilik zırhları üst seviye Raid zindanlarına giden yolda iyi başlangıç setleridir.

Alchemy
Simya-kimya.. Bu meslek Herbalistlerin sağladığı HERB’(ee.. ot, tohum, bitki, ..)ler ile iksirler-şuruplar yapar. Asıl işleri budur. Sınıfların canını-manasını-hasarını arttıran ecza ürünlerini bunlar yapar sonra da satıp parayı kırar. Şaka bir yana ben bu işi de denedim talihsizliğimden rekabet çok fazlaydı. Canım sıkıldı bıraktım. Kazmaya geri döndüm. Aslında çekicidir. Kendi iksir ve potionlarını yapmak hoştur. Bir de MASTER olduysan bu işte 1 tane üretme malzemesi ile 5 tane üretmen gibi bir şans var. Kar iyi olabilir.

Leatherworking
Deri işçisi.. Deriyi kullanarak zırh ve bazı yan malzemeleri üretebilir. Derizırh giyen ROGUE ve DRUID ile Chain-Zincir zırh giyen SHAMANve HUNTER milleti için iyi zırhlar yapabilen bir meslek. Yalnız aynı tailoring’de olduğu gibi çoğu level 70 malzemeyi sadece kendisi için yapabilmesi can sıkıcı. Yine de bu sınıflara faydası olan zırhlardır yapılabilinenler.

Engineering
Mühendislik.. Yakın zamana kadar bana sorsanız “para kazanamazsın ama eğlenceli” diyeceğim bir meslekti. Şu son birkaç haftada bu mesleği yeniden keşfettim ve ihya oldum. Temelde Müfettiş Gadget gibi bir sürü uçuk alet ve edevat üretebileceğiniz bir meslek. Ben kendi ok ve mermimi üreteyim diye bir de Level 70 Miğferi çok iyi bir miğfer olduğu için seçtim. Bombalar, küçültme aygıtları, cephane, mayınlar, duman işaretleri gibi ıvır zıvır yapıp oynayabileceğiniz eğlencelik bir meslektir. Dediğim gibi para kazandıran yönünü daha yeni keşfettim iyi de oldu. Level 70 iseniz ve engineer iseniz Zaptrottle mote extractor cihazını kullanarak mucizeler yaratabilirsiniz. Maximum verim için Epic kuş sahibi olmalısınız ama Epic At da işinizi görür- zaten yakında epic kuşu alırsınız bu sayede hehe.

Enchanting
Bu meslek büyü yardımı ile zırhları, silahları, kalkanları güçlendirme ve büyülü nesleri parçlama mesleğidir. Parçalanan nesnelerden çıkan büyülü toz ve kristaller yine başka neslerin güçlendirilmesine yarayan büyülerde kullanılır. Enchanting Raid zindanlarında gezen Loncaların epey para harcadığı bir alandır. Bu mesleği ilerletmek biraz zahmetli de olsa üst seviyelerde bir enchanter parçaladığı büyülü nesnelerden çıkan materyalleri diğer oyunculara satarak iyi para kazanabilir.

Blacksmithing
Demirci. Silahustası..Tailoring’in plate-Levha zırh versiyonu. Plate, Warrior ve Paladin sınıflarının zırhıdır. En sağlam zırh tipidir. Tailoring ve leatherworking gibi bu mesleğin para yapmasından ziyade kendizırhınıkendinyap düşüncesi ile seçildiği kanaatindeyim. Çok para yapmıyor ama bir tankın ihtiyaç duyduğu bazı özel zırhları sadece kendisi için yapabilmesi warrior ve paladinleri Blacksmith olmaya zorluyor galiba. Bir de zırh ve silah ustası olarak iki koldan birinde uzmanlaşmayı seçebiliyorsun. Ve yapılan silahlar da level 70 silahlar içinde en kaliteliler arasında. Bu silahların en iyilerini sadece yapan kullanabiliyor.

Herbalism
Toplayıcı bir meslek daha. Söyleyecek pek bir şey yok. Madenci ile aynı temel prensiplere sahip. Madenci demir, mithril, thorium toplar bu ot-tohum-mantar toplar. Herbalistler baş ve tek müşterisidir. Ama zindanlar olduğu sürece, Raidler olduğu sürece aç kalmazlar.

Jewlcrafting
Bu meslek mücevher tasarımı gibi çok sosyetik bir meslektir. Madencilerin bulduğu mücevherlerden yüzük, küpe, madalyon yaparlar. Level 60’dan sonra etrafta üzerine mücevher monte edilebilen zırh ve silahlar ortaya çıkar. Jewelcrafter bazı ham taşları kesip bu zırhlara takılabilecek-bazı özellikleri arttırıcı etkisi olan sihirli mücevherlere dönüştürür. AH’da bu taşları satarak ekmeğini kazanır. Ayrıca ORE halindeki metalleri inceleyip bunlardan mücevher çıkartabilme kabiliyeti de var.

Hiç yorum yok: